Header Ads

Header ADS

Perlu Kah Kita Memuat Naik Foto Kekasih Di Laman Sosial

Zaman semakin maju,tak perlu lagi ketuk-ketuk botol,main hantar surat menyurat,dengan ada nya teknologi baru seiring dengan zaman kini,nak bercinta cukup mudah kerana kita sudah ada banyak laman sosial untuk berhubung,malah aplikasi di Google Playstore jauh lebih banyak aplikasi yang di sedia kan buat kita seperti Instagram,Facebook,Wechat dan sebagai nya.

Antara aplikasi laman sosial yang popular-Sekadar Foto Hiasan
Namun di sebalik aplikasi yang sungguh memudah kan perhubungan ternyata ia tetap di salah guna kan apabila kini,terdapat ramai pasanagn bercinta yang tidak segan silu memuat naik foto bersama kekasih dengan adegan yang sangat tidak molek di lihat.

Ada yang bergambar bersama dengan berpeluk,bercium malah ada lebih lagi aksi-aksi yang tidak sepatut nya di muat naik ke laman sosial yang ada.

Ini lah yang di nama kan mahu menunjuk kehebatan mereka bercinta yang selalu bahagia kepada umum,malah ada yang akan marah jika di tegur.

Apa yang tidak elok nya,sudah lah belum berkahwin,yang lelaki tak kisah untuk memuat naik foto kekasih yang membuka aurat,suka kah anda orang lain melihat aurat insan yang anda harap kan akan menjadi bakal isteri anda?

Ynag perempuan juga begitu,terlalu teruja bila ada foto berpeluk kan atau bercium alah aksi lain dan mahu memuat naik di laman sosial agar foto-foto begitu dapat di lihat ramai orang konon nya mahu di gelar hot couple,yea adik adik sekalian,memang hot sangat kalau Keluarga kalian dapat melihat apa yang anda lakukan di laman sosial bukan ?

Perlu kah kita memuat naik foto kekasih di laman sosial?

Jawapan nya terpulang kepada kebijaksanaan seseorang kerana setiap yang sudah bercinta pasti nya sudah akal fikiran,jika tiada akal fikiran bagaimana mahu bercinta?

Amat tidak patut pun,lebih-lebih lagi apabila yang ada laman sosial bagi yang sedang bercinta,jika kita lihat caption-caption mereka pasti berbulu,nak tahu caption berbulu apa yang paling popular?nah!kami senarai kan nya seperti di bawah ini:

  • "Sayang,moga cinta kita sampai ke jannah"-sambil memuat naik foto dengan aksi berpeluk
  • "Sayang,aku akan pasti kan kau jadi yang halal buatku"-sambil memuat naik foto bercium dengan kekasihnya itu.
  • "Tuan punya profil ini kekasih aku,jangan cuba-cuba nak mesej dan menggatal ya-hacx by dot,.dot"-manusia pelik begini pun ada ya,jika begitu buang saja semua rakan laman sosial supaya anda dapat bercinta berdua je di laman sosial tersebut,orang lain pun muak dan berbulu melihat perangai anda begini
Cukup beberapa status yang berbulu untuk di kongsi kan,realiti nya budak zaman sekarang memang suka menunjuk dan melakukan hal yang tak masuk akal?apakah semakin tak masuk akal itu sesuatu yang hebat yang perlu ada di zaman kini? lihat saja caption Moga Cinta Kita sampai ke Jannah,padahal muat naik foto berpeluk sakan,anda nilai kan sendiri.

Cukup setakat ini artikel pada kali ini,ingat ya,bercinta biar ada batas nya,kata nak cinta sampai ke jannah dan cinta yang halal,mohon share kan artikel ini sebagai peringatan.

    Tiada ulasan

    Dikuasakan oleh Blogger.